creative corner logo zwart

8 manieren om jouw positite op google verbeteren

Google ranking verbeteren betekent meer verkeer en aandacht voor uw bedrijf!

Hier zijn 𝟖 𝐬𝐭𝐚𝐩𝐩𝐞𝐧 die u moet nemen om de Google-ranking van uw website te verbeteren door middel het optimaliseren van SEO. ️

1. Verbeter de laadsnelheid van jouw pagina

Het hebben van een snel ladende website is een steeds crucialere factor van zowel gebruikerservaring (UX) als zoekmachineoptimalisatie (SEO).

De gebruiker van vandaag verwacht dat een website snel laadt, en degenen die dat niet doen, zullen hierdoor waarschijnlijk negatieve gevolgen ervaren. Als een bezoeker op Google zoekt “website laten maken”, besluit om op je website te komen en 10 seconden moet wachten dan is de kans groot dat hij je website gaat verlaten. De Aberdeen Group deed onderzoek waaruit bleek dat een vertraging van één seconde in de laadtijd van de pagina 11% minder paginaweergaven oplevert, een afname van 16% in klanttevredenheid en een verlies van 7% in conversies. Google heeft ook aangegeven dat de laadsnelheid van de site een van de signalen is die door het SEO-algoritme worden gebruikt om pagina’s te rangschikken.

2. Lever altijd inhoud van hoge kwaliteit

Geen enkel aspect van marketing is belangrijker dan een kwaliteitswebsite, de voordeur van uw organisatie. Een ‘goede’ website is niet goed genoeg om door te breken en gebruikers om te zetten in betrokken klanten en merkambassadeurs. Wat je echt nodig hebt, is een geweldige onvergetelijke website.

3. Optimaliseer jouw afbeeldingen

Of je nu een blogger bent of artikelen schrijft voor een online tijdschrift of krant, de kans is groot dat je je afvraagt of je artikel een afbeelding nodig heeft of niet. Het antwoord is altijd “Ja”. Afbeeldingen brengen een artikel tot leven en dragen ook bij aan de SEO van uw website.

Met SEO voor afbeeldingen kunt u zoekmachines helpen uw site en inhoud beter te begrijpen. Bovendien kunt u meer bekendheid krijgen in de zoekresultaten voor afbeeldingen, wat van onschatbare waarde is voor het genereren van interesse in uw producten en diensten.

4. Maak gebruik van Meta Tags

𝐌𝐞𝐭𝐚 𝐓𝐚𝐠𝐬 zijn codefragmenten die zoekmachines belangrijke informatie over uw webpagina geven, zoals hoe ze deze in zoekresultaten moeten weergeven. Ze vertellen webbrowsers ook hoe ze deze aan bezoekers kunnen tonen. Deze informatie wordt “metadata” genoemd en hoewel deze niet op de pagina zelf wordt weergegeven, kan deze worden gelezen door zoekmachines en webcrawlers

Als je bijvoorbeeld zoekt op “𝐰𝐞𝐛𝐬𝐢𝐭𝐞 𝐥𝐚𝐭𝐞𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧” of “website laten maken Haarlem” op Google zie je veel resultaten en die hebben allemaal titels en beschrijvingen en dat zijn metatags. Als je WordPress hebt, kun je een seo-plug-in installeren en de tekst wijzigen. Neem contact met ons op als je nog vragen hebt of hulp nodig hebt met je SEO of met website laten maken.

.

website laten maken

5. Creëer een blog en begin met bloggen

Een van de misvattingen over het starten van een blog is dat je een goede schrijver moet zijn om succesvol te zijn. Niets is verder van de waarheid verwijderd. Mensen lezen blogsites om een ​​persoonlijk perspectief op dingen te krijgen, dus de meeste bloggers schrijven in een zeer informele en gemoedelijke stijl.

En vanwege het formaat zullen veel succesvolle bloggers over verschillende onderwerpen op dezelfde blog schrijven.

Bovendien hoef je geen expert te zijn in een van de onderwerpen waarover je schrijft om een ​​succesvolle blog te hebben. Bezoekers van een kookblog willen bijvoorbeeld geen leerboek van een voedingswetenschapper lezen, ze willen de ervaringen horen van iemand die echt een paar echte maaltijden heeft gekookt, fouten en al.

Om succesvol te zijn als blogger is er eigenlijk maar één vereiste: een passie voor je onderwerp.

In de kern gaat bloggen over het delen van je kennis met de wereld bijvoorbeeld over website laten maken. Schrijven over dingen waar je gepassioneerd over bent, maakt het proces van het starten van een succesvolle blog zoveel gemakkelijker. Zolang je schrijft over dingen waarin je oprecht geïnteresseerd bent, zal je passie doorschijnen en je bezoekers geïnteresseerd houden.

6. Optimaliseer jouw site voor mobiele gebruikers

Een tijdje terug in 2018 heeft Google een nieuwe versie van hun SEO zoekalgoritme uitgerold die speciaal is gebouwd voor mobiele zoekopdrachten, genaamd mobile-first indexing. Voorafgaand aan deze wijziging in het algoritme had Google crawl-, indexerings- en classificatiesystemen gebruikt bij het zoeken naar inhoud op basis van desktopversies van websites. Nu ging Google websites rangschikken op basis van hun vermogen om op mobiel weer te geven en te functioneren. Dit zorgde voor een enorme verschuiving! Het kwam erop neer dat als Google dacht dat uw website niet mobielvriendelijk was, uw website niet zou verschijnen bij zoekopdrachten op mobiele apparaten zoals tablets en telefoons.

Er zijn veel SEO rangschikkingsfactoren die deel uitmaken van de algoritmen van Google, maar het hebben van een website die mobielvriendelijk is, blijft een primaire bijdrage leveren. Mobielvriendelijk zijn is de basis- of minimumvereiste om een mobiele ontwerpstrategie voor uw website te hebben.

Om te controleren of uw website mobielvriendelijk is, gaat u naar de webmastertool van Google en test u uw URL.

7. Gebruik jouw zoekwoorden

zoekwoorden zijn de woorden en woordgroepen die mensen in zoekmachines typen om te vinden wat ze zoeken. Als u bijvoorbeeld een website wilt laten maken, typt u iets als ‘website laten maken’ of “website laten maken Haarlem” in Google. Ook al bestaat die zin uit meer dan één woord, het is nog steeds een zoekwoord.

Aangezien zoekmachines zoekwoorden gebruiken (voorbeeld “website laten maken”) als startpunt bij het filteren van resultaten, is het ongelooflijk belangrijk om ervoor te zorgen dat u weet hoe u zoekwoorden op de juiste manier in uw inhoud gebruikt, zodat uw inhoud een betere kans heeft om gevonden, geïndexeerd en gerangschikt te worden.

8. Schrijf klik-waardige titels en omschrijvingen

𝐄𝐧𝐤𝐞𝐥𝐞 𝐭𝐢𝐩𝐬 𝐯𝐨𝐨𝐫 een klik-waardige SEO titels en omschrijvingen:
* Schrijf een unieke titeltag voor elke pagina;
* Wees kort, maar beschrijvend;
* Vermijd generieke en vage titels;
* Creëer iets klikwaardigs – geen clickbait;
* Match zoekintentie; (voorbeeld als iemand opzoek is naar een webdesigner in haarlem, kunt u “website laten maken haarlem” gebruiken)
* Neem uw doelzoekwoord op waar het zinvol is;
* Houd het onder de 60 tekens.