Gebrek aan websiteverkeer is één van de meest voorkomende frustraties die bedrijfseigenaars en bloggers hinderen. Of u nu nieuw bent in de virtuele wereld of een veteraan van de online gemeenschap, u bent ongetwijfeld voortdurend op zoek naar manieren voor meer website bezoekers.
Meer website bezoekers betekent dat meer mensen uw dingen lezen. Het betekent ook een grotere kans om passieve inkomsten te genereren of zelfs een paar nieuwe klanten te winnen. Relevant verkeer naar uw website leiden vraagt echter tijd, vaardigheid en moeite.
Om de hoe's van digitale marketing te begrijpen, moet u eerst de onderliggende factoren identificeren die verhinderen voor meer website bezoekers.
5 effectieve tips voor meer website bezoekers in het kort
1. Trage laadtijd
Een van de factoren van weinig website bezoekers is een trage laadtijd. U weet het misschien niet, maar Google neemt de snelheid van de pagina's op in hun
rangschikkingsalgoritmen .
Om het belang van de laadtijd van websites uit te leggen, deelt Google de volgende opmerking:
"Websites sneller maken is belangrijk - niet alleen voor site-eigenaars, maar voor alle Internetgebruikers. Snellere sites creëren tevreden gebruikers en wij hebben in onze
interne studies
gezien dat wanneer een site traag reageert, bezoekers er minder tijd doorbrengen..."
Een snelle website geeft uw bezoekers een reden om te blijven door uw informatie op een snelle en efficiënte manier toegankelijk te maken. Het verbetert de gebruikerservaring en het is bekend dat het ook de bezoekersaantallen en de conversiepercentages verhoogt.
2. Slecht website-ontwerp
Omdat een website een virtuele winkel of station is voor uw drukbezochte bezoekers, is het uiterst belangrijk dat de website niet alleen een mooi ontwerp heeft, maar ook een overzichtelijke indeling. Uw website moet duidelijk weergegeven menu's, categorieën, en subcategorieën hebben, zodat bezoekers die voor het eerst komen uw website gemakkelijk kunnen navigeren.
Het meeste internetverkeer in Nederland komt nu van mobiele apparaten, maar toch zijn veel websites nog steeds eerst voor desktopcomputers gebouwd. Als de website niet geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten, zullen de meeste bezoekers geen goede gebruikerservaring krijgen.
Veel websites hebben nu responsieve design, waardoor de webpagina elementen kan aanpassen op basis van de schermbreedte van het apparaat van de gebruiker. De website kan ook elementen verbergen, lettertypes veranderen, of achtergronden verwijderen wanneer een kleiner scherm wordt gedetecteerd.
Dankzij deze details kan de website op elk apparaat werken. Hoewel responsieve ontwerpen gebruikelijk zijn, zijn er nog steeds veel sites die onleesbaar zijn op mobiele toestellen.
Als u een voorbeeld van responsieve
webdesign
wilt zien, bezoek dan de websites die gemaakt zijn door
Creatieve Corner.
Bekijk ons
portfolio
met de websites.
3. Te weinig geoptimaliseerde inhoud
Zoekmachine optimalisatie
of
SEO
speelt een cruciale rol in uw ranking en organisch verkeer. Hoe hoger u staat, hoe groter de kans dat mensen u vinden en dat betekent meer website bezoekers. Om uw website te optimaliseren, moet u goed geschreven webteksten en
blogberichten
hebben, die naadloos trefwoorden en trefwoordzinnen in hun inhoud integreren.
4. Een zwak inbound marketing plan
Een effectief inbound
marketingplan
zal u helpen een geloofwaardige en toongevende aanwezigheid te ontwikkelen door slimme gebruikersbetrokkenheid.
Wat is Inbound marketing?
Inbound marketing is een marketingmethodologie die erop gericht is bezoekers en potentiële klanten naar binnen te krijgen, in plaats van een merk, product of dienst naar buiten toe aan prospects op te dringen in de hoop leads of klanten te genereren.
In termen van digitale marketing betekent dit dat een combinatie van marketingkanalen - meestal contentmarketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO) en sociale media - op creatieve manieren wordt gebruikt om de aandacht van mensen te trekken.
Doel van Inbound marketingcampagne:
Het doel van een succesvolle inbound marketingcampagne is het bereik te vergroten en kwaliteitsvol verkeer, engagement en conversies te stimuleren door gebruik te maken van "earned" en "owned" media.
Door uw producten en diensten op een professionele en creatieve manier aan potentiele bezoekers te brengen via regelmatig bloggen, een solide SE0- strategie, aantrekkelijke e-mailpromoties, onweerstaanbare Calls-to-Action, en andere digitale kanalen, zal zult u meer website bezoekers krijgen, omdat een briljant inbound marketing plan interactie met uw klanten aangaat en hen overtuigt om te stoppen en naar u te luisteren.
5. Gebrek aan online gemeenschapsondersteuning
De onlinewereld bestaat, net als de echte wereld, uit mensen die ofwel antwoorden zoeken ofwel antwoorden geven. Zodra u uw
nichemarkt
en doelpubliek hebt geïdentificeerd, is het belangrijk dat u contact legt met deskundigen op uw gebied. Bezoek hun websites, plaats een gastbericht op relevante blogs, breng uw website op de markt en maak uw website bekend voor meer website bezoekers!
De kern van het verhaal over verkeer
Zoals u ziet, zijn er veel strategieën, trucs en marketingvaardigheden nodig om meer website bezoekers te krijgen.
Creative Corner kan u helpen de prestaties van uw website te verbeteren door onvergelijkelijk diensten op het gebied van
webdesign
en online marketing aan te bieden. Maak vandaag nog een vrijblijvende afspraak via onze
online agenda.
We bespreken al uw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Laat ons uw verkeersproblemen oplossen en u helpen voor meer website bezoekers.
Bent u eigenaar van of werkt u voor een bedrijf dat zijn online aanwezigheid en zijn website drastisch wilt verbeteren? Via onze nieuwsbrief delen we waardevolle en deskundige inzichten op het gebied van webdesign en online marketing. Wij helpen u graag de leider te worden in uw branche.
Inschrijving bevestigd!
Bedankt voor je inschrijving.
Je inschrijving op onze mailinglijst is bevestigd.