SEO rankings onmiddellijk verbeteren? 13 effectieve manieren
Een goede SEO rankings betekent dat uw content beter vindbaar is en dat de kans groter is dat er op wordt geklikt. Iedereen droomt van de eerste plaats in de zoekresultaten, maar hoe komt u daar? Google heeft meer dan 200 rankingsignalen, en met een paar SEO rankings quick-wins kunt u de pagina ranking van uw website verbeteren.
Voel u vrij om de inhoudsopgave te gebruiken om direct naar de lijst te gaan!
inhoudsopgave
Publiceer relevante inhoud
Wanneer u een nieuwe pagina of post de wereld in stuurt, zorg er dan voor dat uw content een doel heeft.
Zorg dat u kwalitatieve content plaatst, voorbeelden hiervan zijn productinformatie en/of tips. Om de autoriteit van uw website en de relevantie voor uw zoekwoorden te verbeteren, moet u regelmatig nieuwe, deelbare content plaatsen die is gericht op de behoeften van uw doelgroep.
Maak het leesbaar
Van onhandige formuleringen tot complexe bewoordingen, het is beter om uw content simpel te schrijven dan dat bezoekers het niet kunnen begrijpen. Met andere woorden, content moet leesbaar zijn. Gebruik beknopte taal en gebruik een stijl die het online lezen vergemakkelijkt (maak het scanbaar). Hoe langer een bezoeker besteedt aan het lezen van uw inhoud, hoe beter de gebruikerservaring is in de ogen van Google.
Gebruik koppen
Het onderverdelen van inhoud in paragrafen heeft twee belangrijke voordelen:
- Het maakt het makkelijker om te lezen (zie hierboven)
- Het biedt zoekwoord kansen voor uw SEO rankings
Uw titel moet uitleggen wat de lezer zal vinden in dat deel van de pagina, zodat ze snel kunnen scannen en de informatie vinden die het meest nuttig voor hen is. Bonuspunten als uw koppen long-tail zoekwoorden kunnen bevatten, zoals populaire zoekvragen met betrekking tot uw product of dienst.
Wat zijn long-tail zoekwoorden?
Long tail zoekwoorden zijn zoekwoorden die meestal bestaan uit twee of meer woorden die de focus van de zoekresultaten verkleinen en meer specifieke resultaten opleveren.
Long tail zoekwoorden hebben vaak ook een lagere moeilijkheidsgraad en een lager zoekvolume.
Wees verstandig met zoekwoorden
Onderzoek zoekwoorden, en bouw uw content rond de zoekwoorden die u wilt krijgen (of verbeter uw bestaande positie).
Vermijd keyword stuffing (overmatig gebruik van zoekwoorden om zoekmachines te misleiden, wat leidt tot leesbaarheidsproblemen), en focus in plaats daarvan op het gebruik van natuurlijke zinnen die uw eigen bezoekers zouden gebruiken.
Update uw metabeschrijvingen
Uw metabeschrijving verschijnt onder de paginatitel in de zoekresultaten, en is uw beste kans om iemand te overtuigen om te klikken. Het moet overeenkomen met uw content. Maak gebruik van uw zoekwoorden, en een duidelijke oproep tot actie.
Wat is Metabeschrijving?
Metabeschrijving is beschrijving dat verschijnt onder de paginatitel in de zoekresultaten
Maak het mobiel-vriendelijk
Biedt uw website een geweldige gebruikerservaring op elk apparaat? Als het antwoord nee is, kunt u in de problemen komen. Google geeft de voorkeur aan websites die mobielvriendelijk zijn. Uw teksten, afbeeldingen, vormgeving van de site en navigatie moeten allemaal zijn afgestemd op telefoons en tablets. Daarom is het belangrijk om een mobiel vriendelijke website laten maken om uw SEO rankings te verbeteren.
Controleer de snelheid van uw website
Elke seconde telt als het gaat om website-ervaringen. Met honderdduizenden opties in de zoekresultaten is niemand van plan tien seconden te wachten tot uw website geladen is.
Controleer uw Google Analytics-gegevens, of voer uw website door Google’s PageSpeed Insights om te zien hoe het presteert.
Als de pagina’s van uw website traag laden, kunnen ze lager in de zoekresultaten komen te staan – en de SEO rankings van uw hele website beïnvloeden. Er zijn veel manieren om de laadtijd van pagina’s te verbeteren, zoals het optimaliseren van afbeeldingen, het bijwerken van de code en nog veel meer.
“Bijna de helft van alle bezoekers verlaat een mobiele website als de pagina’s niet binnen 3 seconden worden geladen.” Bron: Google
Interne links toevoegen
Intern linken heeft veel grote SEO rankings voordelen om de pagina ranking van uw website te verbeteren. Het aanbieden van gerelateerde content helpt de bezoeker langs een natuurlijk pad, wat de gebruikerservaring en uw gerelateerde Analytics-gegevens verbetert – tijd op de website, verblijfstijd per pagina, en pagina’s per sessie. Interne links versterken uw zoekwoorden, en helpen zoekmachine spiders uw website beter te crawlen.
Externe links toevoegen
Ondanks dat het vaak zo lijkt, geloven mensen niet alles wat ze op het internet lezen. Om de betrouwbaarheid van uw content te verhogen, kunt u linken naar andere betrouwbare websites om informatie uit te breiden of uw lezers alternatieve bronnen te bieden om dieper in te duiken. Het linken naar betrouwbare en relevante websites zal zowel de relevantie van uw content verhogen als uw SEO rankings verbeteren.
Media toevoegen
Afbeeldingen, video’s en infographics kunnen de gebruikerservaring verbeteren door een meer stimulerende laag aan uw inhoud toe te voegen daarnaast is het ook goed voor uw SEO rankings. Dit verbetert de leesbaarheid, biedt nieuwe mogelijkheden voor het gebruik van zoekwoorden (beeldtitels en ALT-tekst), en zorgt ervoor dat uw inhoud er niet uitziet als een tekstboek.
Verbeter uw navigatie
Uw website moet meer problemen oplossen dan creëren. Als bezoekers niet meteen kunnen vinden wat ze nodig hebben op een website, zullen ze de website van een concurrent proberen. Dit draagt bij aan een hoog bouncepercentage en een laag aantal bekeken pagina’s – en het jaagt klanten weg. Een duidelijke websitenavigatie verbetert de SEO rankings van uw pagina’s doordat de inhoud wordt ontdekt, de betrokkenheid toeneemt en conversies worden gerealiseerd.
Wat is een bouncepercentage?
het bouncepercentage van een website is het percentage mensen dat op een pagina van uw website terechtkomt en vervolgens weer vertrekt. Ze klikken nergens anders op, ze gaan niet naar een andere pagina. Ze komen op een van uw pagina’s terecht via uw SEO rankings, blijven daar een paar seconden en gaan dan weer weg. Kort gezegd, ze kwamen op een websitepagina, blog of bestemmingspagina terecht – checkten het snel en kwamen tot de conclusie dat het niet de juiste plaats was. pagina, of ze zijn per ongeluk op uw site terechtgekomen en uw inhoud was niet relevant.
Stimuleer sociaal delen
Het delen van content op sociale media kan helpen om het aantal paginabezoeken te verhogen, maar ook om het bereik en de naamsbekendheid te vergroten. Zolang mensen de tijd nemen om die inhoud te lezen, is dit een goede zaak wat Google betreft en helpt voor uw SEO rankings. Zet links voor het delen van content op uw website, en moedig uw bezoekers aan om de content te delen met mensen die het nuttig zullen vinden.
Uw contactpagina bijwerken
Een aangepast contactformulier is geweldig voor de gebruikerservaring. Het kan ook helpen om nieuwe klanten te werven, de klantenservice te verbeteren, vertrouwen op te bouwen, de betrokkenheid te vergroten en nieuwe leads te werven. Aan de andere kant zijn een formulier met te veel velden, verwarrende opties of een formulier dat te diep in de website is weggestopt, allemaal obstakels tussen potentiële klanten en uw bedrijf. Bovendien halen zoekmachines gegevens over uw bedrijf van uw contactpagina, footer, sociale media en andere bedrijfsprofielen. Dit up-to-date houden is cruciaal voor lokale SEO en uw SEO rankins.
Zoekt u professionals om uw website-omzet te helpen verhogen?
Wilt u uw website conversie verhogen? Maar niet weet waar te beginnen, kijk dan niet verder dan Creative Corner. Maak vandaag nog een vrijblijvende afspraak via onze online agenda. We bespreken al uw vragen, doelstellingen en uitdagingen