Er zijn letterlijk honderden technieken en aanpassingen die beloven de conversies op uw website te helpen verhogen. Sommige daarvan zijn kleine veranderingen die grote verschillen kunnen maken, andere kosten veel werk en maken misschien helemaal geen verschil.
In dit artikel gaan we kijken naar de beste eenvoudige tips die u kunt toepassen - voor de grootste resultaten. Website conversie verhogen met 10 effectieve manieren.
10 effectieve manieren voor website conversie verhogen in het kort
1. Maak een professioneel webontwerp
U moet een professioneel uitziende website hebben, die schoon en overzichtelijk is. Dit zal nieuwe bezoekers de zekerheid geven dat uw website (en bedrijf) echt is en een goede reputatie heeft.
Overweeg enkele website-ontwerpelementen, zoals het toevoegen van gewone knoppen, zoals de "Contact" en "Winkelwagen" knoppen. Verminder ook het aantal pop-ups waarmee bezoekers door uw site bladeren. Dat zal helpen om de aandacht van de bezoekers bij uw producten/diensten te houden.
Om de beste website voor uw bedrijf te ontwerpen, kunt u het beste een ervaren webdesign bureau inhuren. Lees hier meer over
website laten maken.
2. Gebruik Live Chat om met bezoekers in contact te komen
Wanneer klanten vragen hebben over bepaalde producten of diensten willen de klanten zo snel mogelijk een antwoord.
Hoewel het plaatsen van een e-mail link voor vragen de juiste zet lijkt, zal het toevoegen van een live chat tool de beste actie zijn voor website conversie verhogen. Met deze functie zullen bezoekers snel antwoord krijgen, en zo hun twijfels over het al dan niet kopen van uw producten/diensten kunnen wegnemen, zonder uren op reactie te hoeven wachten.
3. Zorg ervoor dat uw website snel is
Als de laadsnelheid van uw website meer dan drie seconden bedraagt, kunt u verwachten dat u meer dan 40 procent van het verkeer op uw site verliest waardoor u website conversie verhogen kunt vergeten. Vermijd dat uw bezoekers ongeduldig worden door ervoor te zorgen dat uw site zijn pagina's snel laadt.
Om uw laadsnelheden te verbeteren, optimaliseert u uw afbeeldingen door ze te comprimeren, vermindert u het aantal omleidingen, vermijdt u overtollige pagina-advertenties, en vermindert u het aantal plug-ins.
Om het belang van de laadtijd van websites uit te leggen, deelt Google de volgende opmerking:
"Websites sneller maken is belangrijk - niet alleen voor site-eigenaars, maar voor alle Internetgebruikers. Snellere sites creëren tevreden gebruikers en wij hebben in onze
interne studies
gezien dat wanneer een site traag reageert, bezoekers er minder tijd doorbrengen..."
4. Maak het multi-apparaat-vriendelijk
Wij leven in een wereld van vele apparaten. Het is niet langer een kwestie van een mobiele site hebben, en een desktop site. Uw pagina moet op verschillende schermformaten reageren en zich aan elk apparaat aanpassen, of het nu een telefoon, tablet of desktop is.
Ken de gebruikers die op uw site komen en begrijp welke apparaten zij gebruiken. Zorg ervoor dat uw pagina op die apparaten wordt weergegeven zoals u dat wilt. Voor B2B sites zult u misschien merken dat de meeste bezoekers via desktop komen, terwijl een restaurant of detailhandelaar misschien ziet dat zijn site vooral via mobiel wordt bezocht.
Gebruik het
Google Analytics Acquisitie-apparaat
om te begrijpen hoe de verschillende apparaten bijdragen aan de manieren waarop bezoekers uw site vinden en converteren.
5. Aanbiedingen aan uw site toevoegen
Een nieuwe bezoeker van uw website omzetten in een betalende klant is het doel van de meeste bedrijven. Maar soms moet u een aanbieding aan uw site toevoegen om de beslissing om te kopen of contact met u op te nemen in uw voordeel te helpen spelen.
Een aanbieding aan uw site toevoegen is een gemakkelijke, en enigszins verwachte stap, om nieuwe klanten te helpen converteren. Uw aanbod kan een kleine korting zijn voor klanten die voor het eerst kopen, of een gratis PDF-download om uw nieuwsbrieflijst te helpen groeien.
Een extra stimulans voor uw websitebezoekers om een actie te ondernemen is een gemakkelijke manier om de website conversie te verhogen.
6. Voeg een korte video toe
Neem een video op uw website op om te demonstreren hoe uw product of dienst moet worden bediend. Het werkt beter als u iets ingewikkelds aanbiedt.
Zorg ervoor dat uw video niet langer is dan 2-3 minuten, want niemand heeft de tijd om lange video's te bekijken. Hou het simpel en kort.
7. Vermijd spelfouten en grammaticale fouten
Spelfouten en grammaticale fouten ondermijnen meteen uw geloofwaardigheid.
Als uw website vol ziet met spelfouten en grammaticale fouten, zullen uw bezoekers zo snel mogelijk vertrekken, omdat u op zijn best slordig overkomt en op zijn slechtst onprofessioneel.
Waarom zouden mensen u vertrouwen als u niet even de tijd neemt om uw website proef te lezen?
Lees uw tekst daarom minstens 3-4 keer proef om de spellings- en grammaticale fouten te vermijden
8. CTA-knop
Wat is een CTA?
Een call to action of CTA is een onderdeel van een webpagina of inhoud dat bezoekers aanmoedigt om actie te ondernemen. Een CTA kan een knop zijn, een link, een inschrijvingsformulier ect.
Een CTA-knop kan u zeker helpen met website conversie verhogen als u het goed gebruikt
Tekst van de CTA-knop
U moet specifieke actiegerichte knoptekst gebruiken, zodat uw bezoekers kunnen begrijpen wat er zal gebeuren als zij op uw knop klikken.
Bijvoorbeeld, "Begin nu" is veel specifieker en krachtiger dan gewoon "Verstuur" te zeggen.
In feite winnen CTA-knoppen die "Verzenden" zeggen het zelden in een A/B-test tegen andere woorden.
U kunt ook een gevoel van urgentie creëren door actiewoorden in uw CTA-knop op te nemen, zoals "Vandaag", "Nu", "Onmiddellijk", ect.
Kleur van de CTA-knop
De kleur van uw call to action-knop moet contrasteren met de achtergrondkleur. Door een contrasterende kleur in uw CTA te hebben, onderscheidt uw knop zich visueel van de rest van de pagina.
Bijvoorbeeld, als u blauw als achtergrondkleur gebruikt, zou oranje de beste keuze kunnen zijn voor uw CTA-knopkleur om de knop te laten opvallen.
Kijk maar eens naar de afbeelding hieronder, de CTA-knop steekt duidelijk af tegen de rest van de pagina.
Website gemaakt door Creative Corner. Website: https://www.energielabelvolendam.nl
Grootte van de CTA-knop
Grotere CTA-knoppen krijgen over het algemeen meer kliks.
Maak hem echter niet te groot, dat past niet bij het ontwerp van uw pagina, en maak hem ook niet te klein, dat kan over het hoofd gezien worden.
Plaats van de CTA-knop
Plaats uw call to action-knop boven de vouw, want de bezoekers die nooit naar beneden scrollen op een webpagina zullen uw CTA-knop missen.
Aan de andere kant, voor een ingewikkeld en duur product, willen uw bezoekers meer details over het product weten.
In dergelijke gevallen zullen bezoekers niet op uw knop klikken als u de knop alleen boven de vouw plaatst.
9. Creëer een gevoel van urgentie
Urgentie is wanneer de bezoekers het gevoel hebben dat zij snel moeten handelen.
De meeste mensen willen geen kans voorbij laten gaan. Urgentie helpt om hen ertoe aan te zetten onmiddellijk de actie te ondernemen die u wenst.
Gebruik bijvoorbeeld zinnen als "nog maar 2 over", "aanbieding loopt vrijdag af" of "Bestel in het komende 1 uur voor levering vandaag", want die creëren urgentie om de actie onmiddellijk te ondernemen.
Aan de andere kant moet u ervoor zorgen dat u geen vals gevoel van urgentie creëert door te zeggen dat er "nog maar 2 over zijn" als het om een digitaal product gaat, en dat aantal zal hetzelfde blijven, zelfs als iemand een bestelling plaatst.
10. Gebruik Beoordelingen
Zien is geloven! Nieuwe bezoekers die uw site gebruiken zullen eerst beoordelingen van andere vorige klanten willen lezen om een aankoopbeslissing te nemen. Goede recensies zullen helpen voor website conversie verhogen.
Vermijd ook valse recensies, vooral wanneer u met uw bedrijf begint. Dat zal averechts werken en de reputatie van uw bedrijf schaden.
Zoekt u professionals om uw website-omzet te helpen verhogen?
Wilt u uw website conversie verhogen? Maar niet weet waar te beginnen, kijk dan niet verder dan Creative Corner.
Maak vandaag nog een vrijblijvende afspraak via onze
online agenda.
We bespreken al uw vragen, doelstellingen en uitdagingen
Bent u eigenaar van of werkt u voor een bedrijf dat zijn online aanwezigheid en zijn website drastisch wilt verbeteren? Via onze nieuwsbrief delen we waardevolle en deskundige inzichten op het gebied van webdesign en online marketing. Wij helpen u graag de leider te worden in uw branche.
Inschrijving bevestigd!
Bedankt voor je inschrijving.
Je inschrijving op onze mailinglijst is bevestigd.